SOCIAL MEDIA

bereik de doelgroep met content

Kun je je nog herinneren hoe het was zonder Hyves, Facebook of Twitter? Sociale media zijn al diep verweven in ons dagelijkse leven. Niet voor niets dat sociale media dan ook zeer geschikt zijn om doelgroepen te bewegen. Mits het goed wordt ingezet.

Commpany helpt met de social media strategie en het creëren van content.

AANPAK

Loop je voortdurend te strugglen met je Facebookpagina? Begrijp je niet waarom je bloed, zweet en tranen zo weinig opleveren? Geloof me, je bent niet de enige! Een goede strategie is nodig om rendement uit Facebook activiteiten te halen.

Commpany help je op weg en leert om zelf te gaan knallen met Facebook!

Hoe? Met de volgende vier pijlers:

Organiseren

Maak kennis met de contentkalender. Deze tool gaat helpen om meer gericht te werk te gaan. Neem de touwtjes in handen en organiseer je content.

Creeëren

Goede content is goud waard. Maar waar moet goede content nu aan voldoen? Een zogenaamde call-to-action bijvoorbeeld of een prikkelende afbeelding.

Adverteren

Facebook is een ideale tool om veel mensen te bereiken. MITS je daarvoor betaalt. Gelukkig hoeft adverteren op Facebook niet meteen een hele investering te zijn.

Analyseren

Doen is één ding, maar veel belangrijker is nog wel het meten van je acties. Facebook biedt daar prettige tools voor die je helpen inzicht te krijgen in de effecten van je inzet.

WAT IS CONTENT?

Content is in theorie niets meer dan een hippe marketingterm voor inhoud. Inhoud van een website, blog, tweet, Youtube video of Facebook bericht. Een korte of lange tekst, een link, afbeeldingen, video’s, muziek, podcasts.

In de praktijk bepaalt de content of de “ontvanger” overgaat tot klikken en kopen. Of niet. Pretty important dus!

Content moet op een overtuigende manier worden gepresenteerd, de boodschap duidelijk vertellen en waar nodig een heldere call-to-action hebben. En dat is niet zo vanzelfsprekend als dat het lijkt.

READY TO ROCK?

Ik nodig je graag uit voor vrijblijvend een kopje koffie om te kijken waar ik mee kan helpen. Of dat nu een begeleidingstraject is, het ontwikkelen van (visuele) content of het zetten van de spreekwoordelijke puntjes op de ‘i’ 

bron afbeelding: giphy.com